Deniz kompozit yakıtları, gemi enerji santrallerinin işletilmesinde kullanılan yanıcı karışımlardır. Gemi hareket destek sistemlerinin, gemideki cihazların, mekanik ünitelerin, enstrümantasyon ve ekipmanların çalıştığı temel görevi görürler. Deniz yakıtı, yanıcı ürünün türüne bağlı olarak, akaryakıt ile dizel yakıt veya dizel fraksiyonları ile katkı maddeleri gibi bileşenlerin karışımından oluşur.
Deniz kompozit yakıtları
Deniz yakıtı çeşitli tip ve çalışma yöntemlerindeki ünitelerde kullanılmaktadır. Bunlar arasında ana motor, elektrik jeneratörünün motoru, sıcak su, buhar kazanı ve diğer sistemler bulunur. Ayrıca her ünite tipi için ayrı kompozit yakıtlar kullanılmaktadır.
Ancak ana motor için ayrıca çeşitli yakıt türleri de kullanılmaktadır. Bunun nedeni belirli bölgelerdeki kükürt emisyonu gereklilikleri, çevresel düzenlemeler ve belirli bir ürünün kullanılmasının ekonomik etkisidir.
Özel kontrol bölgeleri var. Burada düşük kükürtlü deniz dizel yakıtı kullanılır. Bunlar düşük viskoziteli damıtılmış ürünlerdir. Otomotiv dizel yakıtına bir alternatif oluştururlar ancak daha yüksek kükürt içeriğine ve daha düşük setan sayısına sahiptirler.
Ayrıca, gemiler limanlarda manevra yaparken, motorun sık sık çalışma modlarını değiştirmesi nedeniyle hafif yakıtla çalışmaktadır. Açık denize götürülmesi durumunda, özel kısıtlamaların bulunmadığı bölgelerde, damıtılmış yakıt, ağır, yüksek viskoziteli ürünler, bunker akaryakıt ile değiştirilir. Yakıt kalitesine önem verilmeyen güçlü tahrik ünitelerinin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanılır.
Bu nedenle denizcilik endüstrisi için kompozit yakıtlar aşağıdaki türlere ayrılır:
- Dizel yakıt
%0,5’e kadar kükürt içeren berrak, hafif bir üründür. Kükürt içeriği %0,1’e kadar olan yakıtlar ise özel kural ve kısıtlamaların olduğu bölgelerde kullanılmaktadır. Dizel yakıt nehir taşımacılığında da kullanılabilir. Temiz ama pahalı bir yakıttır; bu nedenle, büyük gemilere yakıt ikmali için uygulanması artık avantajlı değildir. Üstelik motorları iddiasızdır ve bu yüksek kaliteli ürünün kullanılmasını gerektirmez.
- Düşük viskoziteli deniz yakıtı
Aynı zamanda petrolün dizel fraksiyonlarına dayalı bir hafif petrol ürünüdür. Bileşimdeki kükürtün payı% 0,5 ila 1,5 arasında değişmektedir. Deniz yakıtı üretimi, dizel fraksiyonlarının ikincil proseslerdeki hafif gaz yağları ile karıştırılmasını içerir. Dizel yakıttan daha ucuzdur ve yağlama özelliklerini korumak için katkı maddesi kullanılmasını gerektirmez. Orta hızlı, yüksek hızlı gemi ünitelerinde ve gaz türbin tesislerinde kullanılır.
- Yüksek viskoziteli deniz yakıtı
Yüksek viskoziteli deniz yakıtı üretimi, artık petrol ürünlerinin dizel fraksiyonlarıyla karıştırılmasını içerir. Gaz türbini ekipmanı, düşük hızlı ve orta hızlı motorlar için ucuz, yüksek viskoziteli, ağır ve süper ağır kompozit yakıtların elde edilmesiyle sonuçlanır. Bunlar koyu dereceli petrol ürünleridir. Bunlara deniz yakıtları ve bunker yakıtları dahildir. Gemi sevk tesislerinde kullanılırlar. Gemilere yönelik endüstriyel akaryakıt da bu kategoriye girmektedir.
Spesifik olarak, ağır deniz yakıtı üretimi aşağıdaki uygulamalarla optimize edilebilir: GlobeCore girdap katmanı cihazı (AVS) teknolojik sürece girer.
Şekil 1 – Ferromanyetik parçacıklardan oluşan girdap katmanına sahip cihaz
Deniz kompozit yakıtları – geleneksel hazırlama yöntemlerinin dezavantajları
Klasik teknolojiye göre deniz dizel yakıtı özel mekanik karıştırıcılar kullanılarak hazırlanır. Bu durumda, dizel yakıtın akaryakıt ile karıştırılması, 20 ila 100 mikron boyutunda akaryakıt parçacıkları içeren, stabilitesi düşük emülsiyonların elde edilmesiyle sonuçlanır.
Ayrıca, karışık yakıtlar, büyük mekanik kirlilikler, kirletici maddeler ve su içeriği nedeniyle filtreler, ayırıcılar aracılığıyla ek arıtma gerektirebilir.
Deniz yakıtı hazırlamaya yönelik geleneksel yöntemlerin bu sorunları, GlobeCore girdap katmanı cihazı. D.D. tarafından gerçekleştirilen endüstriyel testler ve analizler. Logvinenko, gemi enerji santralleri için yanıcı karışımların hazırlanmasına yönelik bu yöntemin makul olduğunu doğruladı. AVS, yakıt hazırlama, yakıt kalitesinin iyileştirilmesi ve yanma süreçlerinin yoğunlaştırılması için uygundur.
Girdap katman cihazı vasıtasıyla denizcilik kompozit yakıtlarının hazırlanması
Dizel yakıtı bir vorteks katman cihazında akaryakıtla karıştırırken, yüksek kaliteli ve yüksek stabiliteye sahip bir emülsiyon elde ederiz. Deniz dizel yakıtı birkaç saniye içinde hazırlanır. Bu durumda içindeki yakıtın dağılma yeteneği 1 mikrondan azdır. Emülsiyon parçalanmaz ve yüksek sedimantasyon stabilitesine sahiptir. Bu yöntemle hazırlanan kompozit yakıtlar deniz dizel motorlarında kullanıma uygundur.
Sonuç, yakıtın ferromanyetik parçacıklar ve elektromanyetik alan tarafından oluşturulan bir girdap katmanında işlenmesinden kaynaklanmaktadır. Operasyon odasında iğneler elektromanyetik alanla tahrik edildiğinde karıştırıcı ve kırıcılara dönüşür. Yoğun bir şekilde dönerler ve odanın içinde hareket ederler. Ferromanyetik elementler çalışan küp duvarlarıyla, birbirleriyle ve işlenmiş malzeme parçacıklarıyla çarpışır. Aynı zamanda sıcaklık artış odakları, yüksek yerel basınçlar, manyetostriksiyon ve kavitasyon gözlenir. Bu koşullar altında kompozit yakıtlar yüksek kalitede homojenizasyona uygundur ve içerdikleri akaryakıt parçacıkları verimli bir şekilde öğütülür.
Sonuç olarak, üretimi geleneksel ünitelerin kullanılması durumunda birkaç kat daha az enerji tüketen kararlı deniz dizel yakıtı elde ediyoruz. Parçacıkların dağılması ve bileşenlerin karıştırılmasıyla ilgili işlemler yoğunlaştırıldı; kompozit yakıtlar birkaç kat daha hızlı üretilir.
Girdap katman cihazı aracılığıyla deniz yakıtı hazırlamanın avantajları
Aşağıdaki nedenlerden dolayı bir girdap katman cihazı kullanarak deniz yakıtı hazırlamak uygun ve avantajlıdır:
- Yüksek ürün kalitesi
İnce dağılmış akaryakıt parçacıklarına sahip ve bozulmaya karşı iyi bir dirence sahip yüksek kaliteli kompozit yakıtlar elde ediyoruz.
- Maliyet etkinliği
AVS-100 model vortex katman cihazı 4,5 kW güç ihtiyacında saatte 5-6 metreküp kapasiteye kadar deniz dizel yakıtı hazırlamaktadır. Böylece, bir metreküp yakıt başına 1 kW’tan daha az enerji harcanır; bu, geleneksel ünitelerin kullanılması durumunda birkaç kat daha avantajlıdır.
- Çevre dostu
Atık yoktur ve yakıtın yanmasından kaynaklanan atmosferik emisyonlar azalır çünkü yakıt daha kaliteli ve daha stabil bir duruma sahiptir.
- Çok yönlülük
AVS, ayırıcılar, homojenleştiriciler ve filtreler de dahil olmak üzere birçok deniz yakıtı işleme ve hazırlama ünitesinin yerini aynı anda alır. Üstelik cihaz bunları geride bırakarak yakıt kaybını da önlüyor.
Girdaplı katman cihazı aracılığıyla deniz yakıtı üretimi, teknolojik sürecin birkaç kat hızlandırılmasına olanak tanır, çünkü geleneksel mekanik karıştırıcılarla karşılaştırıldığında çok daha hızlı olan bileşenlerin karıştırılması birkaç saniye sürer. Ek olarak, ekipman kompaktlığı ve hafifliği ile öne çıkıyor; bu nedenle nispeten küçük bir gemide bile sorunsuz bir şekilde kullanılabilir. Örneğin AVS-100 cihazı 1,83 m3/saat kapasiteli bir homojenizatöre göre 2,5 kat daha hafiftir. Ve kapasitesi birkaç kat daha yüksektir, bu da en büyük ve en güçlü gemi tesisleri için kompozit yakıt stoğu oluşturmaya yeterlidir.
Tavsiye almak ve deniz yakıtı üretimine yönelik bir girdap katmanı cihazı sipariş etmek için lütfen iletişime geçin GlobeCore satış temsilcileri.